reklama

Tak ja vám poviem, prečo som sama

Nedávno som sa stretla s mojou dobrou známou, ktorej spolužiačka si pred časom založila zoznamovaciu kanceláriu. Klientelu má rôznu – v evidencii zoznámeniachtivých kandidátov jej nechýbajú ani tridsiatničky, ani zrelí šesťdesiatnici. A práve jeden z nich ma svojím príbehom nesmierne zaujal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)

Aby som ho neustále neoslovovala pomenovaniami ON, JEHO, ŇOM a podobne, odteraz bude Mike. Tento čiperný šesťdesiatnik totiž dlhé roky žije za Veľkou mlákou a svoje slovenské meno si s prihliadnutím na vzdialený domov pozmenil.

Mike po dlhšom pobyte na Slovensku zavítal do agentúry s celkom jasnou požiadavkou. Ako človek, ktorý má za sebou dvadsaťročný vzťah s takmer o dvadsať rokov mladšou partnerkou (pričom majú spolu aj tri deti, no nikdy sa nezosobášili), zatúžil opäť po láske. Jeho vyvolenou by mala byť, ako inak, tridsiatnička, ktorá by sa o neho pekne postarala. Nie, on nehľadá kuchárku, slúžku či náhradnú matku pre dospievajúce deti. On hľadá partnerku s veľkým P, ktorá mu bude ako spriaznená duša k dispozícii permanentne, a tým myslím naozaj permanentne. Mala by mať svetlé vlasy, anjelskú tvár a ak aj sem tam zájdu spolu do spoločnosti, musí vedieť, ako sa správať. To je všetko. Žiadne konkrétne vlastnosti, záľuby či gastronomické zručnosti. Aby som to skrátila. Prekvapená spolužiačka mojej kamarátky sa ho s nefalšovaným záujmom spýtala, prečo inklinuje k tak výrazne mladším ženám a zároveň mu naznačila, že s výberom vhodných adeptiek to v rámci aktuálnej „ponuky" nebude jednoduché. Na to Mike povedal vetu, ktorou si vzápätí znepriatelil nielen zamestnankyne zoznamky, ale i mňa, hoci ho vôbec nepoznám.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mike si totiž myslí, že akonáhle žena pracuje a vo svojej profesii dosahuje viditeľný progres, zvykne si žiť podľa seba, stáva sa netolerantnou, príliš sebestačnou, protivnou a aj keď sa s niekým dajme tomu zoznámi, do nádejného vzťahu nevstupuje na 100%. Mike-a sa podobné zistenia dotýkajú, napokon, on ako muž majetný a plný životných skúseností zarobil dosť na to, aby sa o budúcu partnerku postaral a na oplátku žiada len a len oddanosť. Ako psychickú, tak i fyzickú.

A práve to vnímam ako najväčší problém. Áno, samozrejme existujú „dámy", ktoré by po vzhliadnutí jeho inzerátu a profilu na sociálnej sieti neváhali ani minútku, no kde sa vytratil pocit sebarealizácie a vedomie, že som na tomto svete potrebný a túžim v ňom niečo dokázať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S istotou viem povedať, že ja by som vyvolenou tohto pána byť nemohla. Mám síce po tridsiatke, som blondínka a dokážem sa správať reprezentatívne, no rozhodne by ma neuspokojovalo žiť iba ako doplnok niekoho, kto moje názory neberie do úvahy a tým pádom mňa, ako rovnocennú partnerku, nerešpektuje. A tu je zároveň odpoveď pre všetkých tých, ktorí mi zvyknú viac či menej pravidelne dávať otázky typu: „Ako je prosím ťa možné, že nemáš partnera?"

Ak ste pozorne čítali predchádzajúce riadky, odpoveď poznáte. No predsa len to zopakujem. Často mávam dojem, že gentlemanov so zdravým sebavedomím, ktorí nemajú potrebu zvádzať s partnerkou vnútorný boj, nežiarlia na jej prácu či záľuby a podporujú ju, sú v dnešnej dobe ako dobre skryté poklady. V bezpečí ukryté len preto, že sa stávajú pomaly fikciou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No najmä si myslím, že byť single aj po tridsiatke nie je žiadna pohroma. Kdesi som čítala, a plne s tým súhlasím, že toto obdobie je skvelá možnosť ako si predĺžiť mladosť a pripraviť sa na to, čo všetky „singles" aj tak neminie. Pretože na každého čaká láska. Teda pokiaľ sa jej vyslovene nebráni. Ale to už je trošku iný príbeh...

Alena Pallová

Alena Pallová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodila som sa, žijem a pracujem v Pezinku. Voľný čas trávim predovšetkým starostlivosťou o svojho syna a na cestách (konferencie a cestovanie za zážitkami). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu