reklama

Prečo? Pretože môžem a chcem

K ťažkým ľudským osudom (nielen) zdravotného charakteru som nikdy nebola ľahostajná a ten, kto ma pozná vie, že to nie je iba póza. Ako doktorka som prišla do styku s mnohými chorými ľuďmi, videla veľmi vážne úrazy, smrť. Na to si človek nikdy nezvykne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nie je to tak dávno, čo som sa zapojila do charitatívneho projektu zameraného na pomoc postonkologickým pacientkám cítiť sa opäť komfortne vo vlastnej koži ... Pretože ako vieme, rakovina v každej svojej podobe je pre ľudský organizmus krutá a devastačná.

Prečo to vôbec spomínam? Pred chvíľou som si sadla k počítaču a začala vybavovať korešpondenciu, na ktorú počas dňa nemám obvykle čas. A práve daný moment ma inšpiroval k napísaniu tohto blogu.

V schránke prijatých správ mi totiž pribudli e-maily od mojich pacientok, ktoré sa s následkami rakoviny rozhodli bojovať a patrili k tým, ktoré pomoc na základe svojho príbehu vyhrali. Nebudem tu zverejňovať úplné detaily, hoci si nemyslím, že by to týmto statočným dámam prekážalo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obzvlášť sa ma však dotkol príbeh pani Oľgy, ktorej sa rakovina pred pár týždňami vrátila späť. Svoj list zakončila vetou: „Bohužiaľ, kvôli opätovným zdravotným problémom nemôžem pokračovať v dohodnutých zákrokoch, čo ma veľmi mrzí. Napriek tomu verím, že niekedy v budúcnosti ešte bude šanca to napraviť.

Hoci denne vyšetrím desiatky pacientov, na pani Oľgu si veľmi dobre spomínam. Bojovala niekoľko rokov s rakovinou prsníka a za ten čas boli kozmetické procedúry pochopiteľne tým posledným, nad čím by v ťažkých životných chvíľach uvažovala. O to väčšmi si u nás starostlivosť po skončení liečby užívala. Už vtedy z mojej ordinácie odchádzala ako iná žena. Ak teraz čítate tieto riadky, milá Oľga, môžete si byť istá, že akonáhle to bude možné, všetky plánované procedúry dokončíme. :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia za mnou vo všeobecnosti prichádzajú s rôznymi problémami, starosťami a očakávaniami. Priznávam - neraz ich požiadavky hraničia s rozmarom, to je pravda. No potom sú tu príbehy žien, ako napríklad ten Oľgin, ktoré s vami zamávajú. Chcem vám vlastne povedať len toľko, že obdivujem všetkých ľudí, ktorí sa dokázali vyrovnať s nepriaznivým osudom. Budem realistka, zrejme ani mňa počas života nečakajú iba pekné chvíle. Veď v živote je to tak nejak spravodlivo vyvážené. No zatiaľ budem zapájaním sa do podobných charitatívnych projektov pomáhať ľuďom, ktorí to potrebujú. Nie preto, že sa chcem niekomu zapáčiť, ako som už veľakrát počula, na tom mi vôbec nezáleží. Ale preto, že môžem a chcem. Kiežby nás takých bolo viac.

Alena Pallová

Alena Pallová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Narodila som sa, žijem a pracujem v Pezinku. Voľný čas trávim predovšetkým starostlivosťou o svojho syna a na cestách (konferencie a cestovanie za zážitkami). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu